13 februari 2016

Dagboksbild 6

Dagboksbild 6, 2016, Elin Folkesson
Det var inte alls meningen att det skulle växa träd ur huvudet på damen i veckans dagoboksbild. Från början funderade jag på fåglar och stjärnor, men inget kändes rätt och när jag satte penseln mot papperet så blev det träd. Så kan det gå. Jag övar mig i att inte tänka för mycket och bara acceptera.

Egentligen är den här bilden lite fusk, för jag har inte målat den idag. Inte ens den här veckan faktiskt eftersom jag visste att det inte skulle bli någon tid för måleri den här helgen. Istället gjorde jag två förra veckan. Det går bra det med.



8 kommentarer:

Louie sa...

Underbar!

Elin sa...

Tack!

Jenny Holmgren sa...

Å så fint! Tror jag älskar alla dina tavlor som jag sett. Precis i min smak. Rolig idé med dagboksbild. Fin hemsida och blogg

Elin Folkesson sa...

Tack Jenny! Vad glad jag blir :)

VisaLiza sa...

Otroligt fint! Tror att det ofta blir som bäst när en inte tänker för mycket utan bara låter processen hända. Kramar Liza

Elin Folkesson sa...

@ VisaLiza Tack! Tänk bara att det ska vara så svårt att låta bli tankarna ibland :)

Erika sa...

Fantastiskt fin målning Elin!

Elin sa...

Tack Erika!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...