20 december 2015

Möblerat om i ateljén

En målarvägg i ateljén
Det är den fjärde advent och jag trotsar blåsten och bristen på snö och stänger in mig i ateljén medan mannen och de två yngsta hämtar årets julgran. Jag kan skylla på att jag håller äldsta dottern sällskap (hon är sjuk) men det stämmer inte. Jag väljer måleriet framför julförberedelser idag.

Hela gårdagen ägnade jag däremot åt att fixa i ordning mellandotterns rum. Hon har saknat skrivbord sedan vi tog hennes upp till stugan och igår flyttade jag in ett gammalt skrivbord från min ateljé. Hon blev supernöjd och jag fick en länge efterlängtad vägg att måla på. Staffli i alla ära, men med riktigt stora målningar blir det lite vingligt. Målningen på väggen är fortfarande inte färdig, men nu har jag åtminstone ordentligt med utrymme att jobba med den.

Greta är nöjd med sitt "nya" skrivbord

2 kommentarer:

Madde sa...

Så fin och inspirerande ateljé du har! God Jul.

Elin sa...

Visst är den. Jag älskar att vara där!

God jul och gott nytt år till dig också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...