1 december 2015

Att formulera sig kring sitt skapande

En av bilderna jag visade i söndags.

Söndagens gästspel på Konstföreningen Odens adventsfest gick riktigt bra. Vi åt god julmat och jag fick mycket positiv feedback på mitt lilla föredrag om mig själv och min konst. Det är bra att tvingas formulera sig kring sitt skapande ibland, det gör det lättare att hitta svar när man får spontana frågor på utställningar och i andra sammanhang. "Vad målar du då?" är den vanligaste frågan jag får från människor som inte kommer på mina utställningar. Det kan vara i fikarummet på jobbet eller vid privata tillställningar och jag blir alltid lite generad av frågan. Nu kanske jag skulle kunna svara:


"Jag målar nästan uteslutande människor, oftast kvinnor och återkommande teman är saker människor bär med sig som kanske inte alls syns utåt, men också hur vi människor påverkar och påverkas av vår omgivning."

Eller så säger jag bara att jag målar damer. Det beror på hur intresserad den som frågar verkar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...