22 september 2015

Vi har köpt en sommarstuga!


Varje sommar brukar vi vara åtminstone någon vecka i Örnsköldsvik, där Peters familj har en sommarstuga. Det är en riktigt pärla med mycket charm och sjöutsikt och alla älskar att vara där. Problemet är bara att vi inte riktigt får plats allihop längre. Peter har två syskon med familjer och när vi är där samtidigt blir det trångt. Och samtidigt är det ju sällskapet som gör det så trevligt.

Vi har grubblat fram och tillbaka i flera år över hur vi ska göra, men nu är det äntligen klart. Peters syskon tar över den ursprungliga stugan och vi har köpt en alldeles egen, med gångavstånd till de andra. Det blir perfekt! Visserligen betyder det att mina ateljédrömmar får vänta ett tag, men det gör inget. Jag kan leva med den ateljé jag har. Nu kan kusinerna leka och bada, vi kan umgås med Peters familj, men också ta med min familj eller vänner eftersom vi har mer plats. Jag kan säkert måla i stugan också. Dessutom har Måns en stor gård att springa på och så är den vinterbonad så vi kan åka upp även på vintern och åka skidor.

Den är kanske inte det allra charmigast huset, det har en del behov av rust, och avståndet till sjön är längre, men det känns riktigt roligt och jag längtar efter att måla om och flytta in - även om vi ska försöka sansa oss och ha lite semester när vi är där också. (Jag har i alla fall gjort en anslagstavla på Pinterest med inspirationsbilder att drömma om.) Kan det inte bli sommar nu?

3 kommentarer:

Lisa sa...

Åh så mysigt!
Det är så underbart att kunna "boa" med släkten på somrarna. Så där har vi det i Oxberg också.
Fast där bor farmor och farfar i stugan (en liten fäbodstuga utan el och vatten) och barn och barnbarn bor i sina husvagnar ;-)
Men det är så mysigt och jag vet att barnen kommer minnas barndomssomrarna med värme.

Kram från Lisa

aliciasivert.se sa...

Men vilken glädje! Grattis och kanske framför allt - bra jobbat! För jag förstår att det är och har varit och kommer förbli en del att göra. Men fy så mysigt. Det pirrar i hela mig av att läsa detta, SOM jag längtar ut i det gröna!

Elin sa...

Lisa: Vi funderade på husvagnsvarianten också, men jag är inte någon husvagnsmänniska :) (och vi har inte ens dragkrok på bilen...)

Alicia: Det ska bli såå kul att göra i ordning...fast jag måste bromsa mig själv. Loppis, återbruk och gröna val har jag tänkt mig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...