24 september 2015

Levererat till Västerbotten och Skåne



Jag drömmer inte om att arbeta heltid som konstnär. Inte sedan jag tog tjänstledigt från mitt "vanliga" jobb och provade det i ett halvår. Det passade inte mig. Visst var det härligt att ha så mycket tid för skapandet, men det var också ensamt och för mycket press att ständigt producera och sälja. Med en fast månadslön behöver jag inte fundera över om mina målningar ska sälja eller inte. En utställning är inte misslyckad för att jag inte har sålt så mycket. Jag rycker på axlarna och tänker att det löser sig, de flesta målningar brukar hitta sina ägare i sinom tid. 

Och när det händer är det alltid lika roligt. För även om jag inte behöver sälja för att klara ekonomin, så vill jag ju att mina målningar ska flytta hemifrån och förhoppningsvis glädja någon annan. 


Här är tre målningar som har flyttat den senaste tiden. En till Västerbotten och de andra två är på väg till Skåne. Det är en lustig tanke - att mina tavlor sprider ut sig över hela landet (och ibland till och  med utanför). Jag hoppas deras nya ägare kommer att tycka om dem lika mycket som jag gör.


3 kommentarer:

aliciasivert.se sa...

Fina reflektioner, fantastiska målningar! Jag drömmer om att kunna kombinera 50% brödjobb med 50% eget skapande och kursledning. Det vore fint som snus! I stort sett alla mina målningar finns kvar inom släkten men jag ser fram emot den där pirrande känslan att se dem spridas. Jag undrar verkligen vem som idag har de broderade påsar jag sålt på marknader...

iHanna sa...

Underbart! Den första med löven tycker jag är helt fantastisk!

Elin sa...

Tack båda :)

@alicia 50/50 är nog en perfekt kombination. Jag jobbade 60/40 förut och då hade jag balans i tillvaron :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...