11 juni 2015

Ny måleriutmaning


Efter att jag sytt ett lapptäcke till yngsta dottern klagade den äldsta på att jag aldrig sytt något åt henne. Vill du ha ett lapptäcke då? frågade jag. Det ville hon inte. Däremot vet jag att hon vill ha en tavla på sitt rum. Hon har lånat in några av mina men aldrig hittat någon som passar. De har varit för färgglada och med för mycket damer för hennes smak. Häromdagen satte vi oss ner och letade bilder på saker hon gillar. Hon har väldigt bestämda åsikter, men har inte alltid lätt att beskriva i ord vad hon vill ha. Att använda bilder fungerar bättre, då kan hon förklara tydligt hur hon tänker. Collaget här ovanför är det vi kom fram till att hon gillar. Min utmaning är att göra något av de här tankarna på en stor duk som står och väntar i ateljén. Det känns som en omöjlig (för att hon aldrig kommer att bli nöjd) men rolig utmaning. Silhuetter av dansare, världskarta och natur i en beige/grå/vit/brun/guld och svart färgskala. Inte riktigt vad jag brukar göra, men det ska nog gå ändå.

6 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Det blir spännande att se resultatet sen.

Elin sa...

Det tycker jag med :)

Madde sa...

All lycka (och hoppas att vi får se var du hamnade)!

Elin sa...

Tack för lyckönskningar - det kan behövas ;)

Och självklart visar jag resultatet - oavsett hur det blir.

bara anna sa...

Det där tilltalar mig med. Gör du tavlor på beställning?

Elin sa...

Nej, tyvärr så gör jag inte det längre - det här är ett undantag :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...