4 juni 2015

En kreativ utmaning i juni?

Kreativa utmaningar finns det gott om på nätet. Det kan till exempel handla om att skapa på ett visst tema, att göra och byta vykort eller att vara kreativ varje dag i en hel månad. Jag har deltagit i hel del genom åren och till och med hittat på några egna, men nu var det ett tag sedan. Kanske tog mina 365 ansikten musten ur mig?

Hursomhelst så gillar jag tanken på att skapa med ramar och deadlines. Det sätter igång idéer i huvudet på mig.

Här är två som sätter igång nästa vecka. :

Bild: Twinkle Twinkle
Det här är en ny bekantskap för mig men det är tydligen femte året som den finns. Kristin på bloggen Twinkle Twinkle har skapat en utmaning som börjar på måndag nästa vecka och som går ut på att varje vecka skapa något på ett visst färgtema. Alla tekniker är välkomna och utmaningen pågår i sex veckor.

Bild: jessicaandersdotter.se
Monthly Makers är en imponerande årslång utmaning som redan har pågått i fem månader. Det är tolv bloggare som skapar varsitt månadstema som presenteras den 10:e i varje månad. Skapandet är fritt och alla får delta. Temat för maj var Magi.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...