5 juni 2015

De bästa loppisfynden



Jag tycker inte om att trängas på loppisar när de öppnar för att hinna få de allra bästa fynden. Jag gillar loppisar där man kan gå i lugn och ro, där det inte finns handplockade antika möbler, utan där allt är en salig blandning av billiga prylar. För billigt måste det vara. Så där billigt att det känns omöjligt att inte köpa något man faller för. Som den här korgen jag hittade i veckan när jag bara skulle springa över gatan från jobbet för att köpa några kökshanddukar till ett göra-eget-pappersprojekt. Jag har ingen aning om vad jag ska ha den till, men den passar utmärkt in här hemma med sina gråblå band. Och så kostade den tjugo kronor. Tjugo. Det är nästan löjligt billigt.

2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Wow, vilket fynd, jag älskar att gå på loppis på det vis som du beskriver, är inte mycket för att köa och hänga på låset, utan strosar helst runt i lugn och ro för att göra det rätta fyndet.

Kram Victoria

Elin sa...

Ånyo i Sandviken är bästa stället tycker jag. Inte så rörigt och skräpigt som det kan vara på vissa loppisar, superbilligt och nära till jobbet :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...