13 juni 2015

Det är kul med trädgård - ibland


Igår var första kvällen vi satt ute och åt middag. Att vi inte gjort det förrän nu beror inte enbart på att det varit lite kallt och regnigt. Det beror också på att altanen fram till igår var en pollentäckt förvaringsplats för allehanda skrot som cyklar, några överblivna pallar och diverse förlängningssladdar. Trädgårdsmöblerna däremot stod i förrådet.

Nu är golv och räcke skurat, möblerna framtagna och åtminstone ett hörn av utomhuslivet är i ordning. Resten av trädgården växer mig över huvudet och jag vet inte var jag ska börja. Så är det varje år. På våren har jag storslagna planer och sedan exploderar grönskan och jag tappar fokus. Jag behöver en plan.

I helgen ska jag försöka hinna med att:

  • Rensa ogräs
  • Måla ytterdörrens nederdel (där grannens katt pinkar in sitt revir och fräter märken i färgen hur snabbt man än torkar bort det!!!)
  • Skrubba och lasera trappan på framsidan
  • Jogga några kilometer
  • Gå på fest
Det borde jag väl hinna med.




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...