14 maj 2015

Klart hunden ska ha jeans!


Jag gillar återbruk. Det är trippel lycka att skapa något eget och nytt av gamla saker, att vara lite mer miljövänlig samt att få lite mer plats i hyllor och garderober.

Vi har länge letat efter en passande hundfilt till Måns. Han sover helst direkt på golvet, och har tydligt visat att han inte trivs på fluffiga hundfällar eller i mjuka soffan. Samtidigt är det bra med något som markerar hans plats (och som går att tvätta!).

För någon vecka sedan plockade jag fram symaskinen, några sparade gamla jeans och en ful babyfilt i fleece från när barnen var små. Resultatet blev ett litet lapptäcke som passar perfekt för en varm hund. Även om han fortfarande gärna ligger mitt på golvet, så händer det faktiskt att han kryper upp i hörnet på sin filt också. Och jag har mer plats i mina hyllor!

2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Vilken fin hundfilt, superbra sätt att återbruka på.

Elin sa...

Tack :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...