9 maj 2015

Dags att ta itu med ateljén igen


Utställningen är över för länge sedan men jag har knappt satt min fot i ateljén - i alla fall inte för att måla tavlor. Den vanliga sista-minuten-röran är kvar och på det har jag lagt oljefärger och tyger som har använts till projekt som inte alls har med konst att göra. För jag har inte helt legat på latsidan även om jag som vanligt blir lite mätt på måleriet efter en utställning. Här har bland annat skapats kioskskylt till idrottsplatsen i byn och jeanslapptäcke till hunden. Nu börjar jag dock bli lite sugen på att måla igen så det är dags för en rejäl röjning i ateljén. Jag behöver rena ytor för att komma på bra idéer.

2 kommentarer:

Christina sa...

Var sak har sin tid, brukar man ju säga. Det finns en tid för måleri, en tid för vila, rekreation och annat...
Hos mig är det dags för utställning alldeles snart..

Ha det gott!
Christina

Elin sa...

Kul med utställning Christina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...