24 mars 2015

Påfyllning i målarlådan





Jag målar många lager färg på mina tavlor och det behövs ständigt påfyllnad i målarlådan. Min senaste kärlek är metallicfärger. Jag har haft silver och guld sedan tidigare men knappt använt dem. I senaste beställningen klickade jag hem en roströd kopparfärg som jag föll direkt för. Nu ska jag bara experimentera lite med hur de kan användas. Det gäller att vara lite försiktig, det kan lätt bli en aning för mycket, men det skulle inte förvåna mig om det dyker upp några guldiga eller kopparfärgade detaljer i mina målningar framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag vill bara säga att jag tycker om dina målningar!
De känns så befriande på något sätt, inga konstigheter- de bara är :-) Härliga färger!
Jag själv målar akvarell men är alltid nyfiken på nya tekniker. Har köpt metallic- silver i Daniel Smith akvarell. Spännande effekter.
Lycka till med din utställning i påsk!
Med vänlig hälsning Anneli

Elin sa...

Tack Anneli! Kul att du har hittat hit! Jag hade ingen aning om att det fanns akvarellfärg i silver :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...