22 mars 2015

En sista målning innan utställningen



Ramar till alla målningarna är sågade och fastspikade och medan spacklet torkade hann jag med att måla färdigt en sista tavla som får följa med på utställningen i påsk. Titel har jag inte bestämt än men målningen är inspirerad av en låt av Magnus Johansson. Jag lyssnade mycket på honom när jag var liten och ända sedan dess har en fras fastnat i mitt huvud. Jag har stjärnor på min pyjamas, de följer mig vart än jag går. Lite för långt för att bli titel på tavlan men jag tycker om den. Kanske något liknande?

2 kommentarer:

Mika sa...

Absolut inte för långt! Jag gillar den titeln (och målningen)

Var beställer du färger? Är det ett prisvärt ställe?

Kram
Mika

Elin sa...

Jag beställer från Artistica.nu och har gjort det länge. Jag vet inte om de är billigare än andra butiker (ganska lika tror jag) men de har ett väldigt bra sortiment och levererar alltid snabbt. Det enda de inte har som jag vill ha är Goldens färger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...