10 september 2014

Mera färg


Vår TV-soffa (en gammal Karlanda hörnsoffa från Ikea) har sett sina bästa dagar. Den har överlevt tre spädbarn, fem katter och väldigt många TV-timmar. Ändå vill vi inte riktigt göra oss av med den. Den är skön och rymlig och dessutom har vi fortfarande tre barn, tre katter och en hund. Slitaget fortsätter alltså. Det gamla överdraget var dock så sönderklöst att det knappt höll ihop så vi beställde ett nytt från Bemz. Från början skulle vi köpa ett grått överdrag (som allt annat här hemma) men av någon anledning lyckades vi ändra oss i sista sekunden och det blev en dov turkosblå färg istället. En färg som egentligen inte passar så bra till våra gråblå foder, men det struntar jag i. Jag gillar färg.

Tillsammans med de gula kuddarna och den nyinköpta billiga jeanstrasmattan (som man kan tvätta i maskin om hunden kissar på den - vilket han säkert kommer att göra - och det dessutom inte är hela världen om han biter sönder) tycker jag att det blir ett rum att trivas i. Tyvärr tycker min äldsta dotter inte alls det. Hon tycker att det är en inredningskatastrof med så många färger och mönster, men det går nog över. Det brukar göra det.



3 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Jag tycker att det ser mysigt ut, personligt och ombonat.

Kram Victoria

Erica Bessant sa...

Tycker det ser väldigt nedtonat och hemtrevligt ut! Tänk vad olika man upplever färg. =)

Elin sa...

Tack båda!

Och det stämmer nog väldigt bra det - att vi upplever färg olika :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...