7 september 2014

Måla med stora penseldrag


Äntligen har mina beställda kilramar kommit och jag har spänt upp två stora dukar. De är 120x145 cm och faktiskt de största jag någonsin målat på. Det är lite bökigt att flytta runt dem i ateljén, men det tar jag gärna eftersom det är så härligt att kunna ta i ordentligt och inte behöva pilla med små penslar.

Än så länge har jag bara målat första lagret på den ena, och skissat upp några figurer på den andra. Det är inte säkert att de kommer att bli kvar, och det är helt säkert att de kommer att förändras. I det här stadiet tänker jag inte så mycket. Jag bara gör - och det är underbart. Allt är möjligt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hittade just din blogg. Letade efter inspiration och idéer till att måla med barn. Vilket jag verkligen fick genom dina inlägg och fina bilder från ditt målande med dina barn. Jag är en typ hobbykonstnär som målar abstrakt i akryl. Har fått massor av inspiration av att läsa din blogg och av att se ditt skapade. Kommer definitivt stt titta in här igen. Tack! Hälsningar Eva

Elin sa...

Tack för din fina kommentar! Och kul att du hittat inspiration. Du är så välkommen tillbaka!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...