14 juli 2014

När jag är färdig ska jag måla


Flyttkaoset här hemma börjar lägga sig så smått. Allt bärande upp och ner för trappan har tagit lite tid, men nu är det bara småsaker kvar att göra i två av rummen. Vi har medvetet valt att inte köpa nytt utan återanvända det vi har och det känns väldigt bra. Det enda vi har köpt är en byrå till vårt sovrum eftersom den gamla garderoberna är alldeles för små för att rymma alla kläder.

Vårt nya sovrum i mitt gamla målarrum är så gott som färdigt. Det fattas lite förvaring och pynt men vi sover där och de flesta kläderna är nerplockade.  Lill-Måns sover på golvet i hallen utanför så vi hör direkt när han behöver gå ut på morgonen. Perfekt.

Gretas nya rum i vårt gamla sovrum är också beboeligt, men hon har inte alla sina saker på plats ännu. Det saknas en hylla och lite förvaring (och SORTERING!) innan det är helt i ordning.


Mitt nya målarrum i Gretas gamla sovrum är fortfarande ett totalt kaos. Här blandas mina målarsaker med Gretas prylar och allt ligger huller om buller. Jag vet knappt var jag ska börja - men klart ska det bli. Nu längtar jag efter att måla!

4 kommentarer:

Mika sa...

Du är verkligen duktig på att få det fint och charmigt hemma. Härligt att läsa att ni använder det ni har i stället för att skaffa nytt. Tack för att du delared dig!!!! Har du gamla bilder på din Atelje sedan tidigare? Har nog sett någon men inspirerande att se fler....

Elin sa...

Tack Mikaela! Hmmm jag har nog några bilder på mitt förra målarrum. Kanske kan visa dem när jag är färdig med mitt nya.

Christina sa...

Vad snyggt det blev! Båda rummen ser ljusa och fina ut. Och snart är nog målarrummet också klart har jag en känsla av.
Jag har äntligen återfunnit inspirationen och målat! Nu finns det en målning inne på min blogg.
Ha det gott! Christina

Elin sa...

Kul med målarinspiration!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...