8 juli 2014

Man har väl rätt att ångra sig?

Material från målarrummet staplade i den övre hallen

Jag vet att jag är lite galen. Vi har semester och solen skiner. Vi borde ta det lugnt. Vi har just skaffat en liten hundvalp. (Vi har inte rustat färdigt i köket!) Men det är så tråkigt att ta det lugnt!

I stället har vi påbörjat en flytt av prylar här hemma. Mitt målarrum på nedervåningen ska äntligen bli sovrum åt oss. De planerna har funnits länge, men vi har inte riktigt orkat ta tag i det för det krävs en hel del jobb för att rusta rummet ordentligt. Vi var på väg för ett litet tag sedan, men ångrade oss och började med köket i stället. Nu har vi en liten valp som behöver gå ut och kissa tidigt på morgonen så då får vi sätta fart. Vi snabbrustar genom att måla över det färgfläckade golvet och fixa till de slitna garderoberna. Det som tar mest tid är att bära upp alla saker. Hjälp, vad jag har samlat på mig material! Vi får stapla saker lite här och var innan vi kan ställa allt på sin rätta plats.

Mitt målarrum kommer i fortsättningen att vara på övervåningen i Gretas nuvarande rum, som är det största men också det mest orustade rummet i huset. Det har mer plats för förvaring, två fönster och vita golv och väggar. Perfekt. (Greta får i stället ta vårt nuvarande sovrum som är finare så hon är väldigt nöjd.)

Mål för dagen: Plocka ut resterande möbler ur målarrummet och måla golvet två varv.






2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Det där känns igen, de aldrig sinande små projekten.

Vilken fin bild förresten, jag gillar verkligen tapeten och dina fina tavlor du har står där.

Kram Victoria

Elin sa...

Jag gillar också tapeten! Vissa mönster tröttnar jag på, men aldrig på den här.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...