7 juli 2014

En överraskning i morgontidningen

Mina tre målningar som är med på sommarsalongen i Ljusne
Vid frukostbordet igår morse fick jag en överraskning när jag öppnade kulturdelen i Arbetarbladet. Där fanns ett foto av min målning Jag kräver dans (längst till höger här ovanför), och som just nu visas på sommarsalongen i Ljusne. Vernissagen var förra helgen, men jag hade inte räknat med att lokaltidningen här skulle skriva om utställningen. Recensenten Niels Hebert tycker sig hitta en viss feminism i mina målningar och det protesterar jag inte emot.

En feministisk underton finns även i kvinnoporträtten av Elin Folkesson från Årsunda. Där är en kvinna som har en hel värld inom sig, en annan som går sin egen väg och en tredje som helt enkelt kräver dans!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...