25 juli 2014

Jag målar och målar fast inte på duk


Jag är nog lite galen. De senaste två månaderna har jag målat:

Spiskåpan
Köksgolvet
Sovrumsgolvet
Flera hyllor i köket
Bänkskivor i köket
Bord i köket
Diverse lådor, skålar och knoppbrädor
Bord i ateljén
Anslagstavlor i ateljén
Tidningshylla i ateljén
Armeringsnät som vi ska ha i köket

Och så tycker jag att jag inte har tid att måla tavlor!

Egentligen beror min renoveringsiver på att mycket har varit eftersatt här hemma när både Peter och jag fokuserat på annat. Nu när jag väl tar tag i vissa delar så följer andra automatiskt med. Helt plötsligt ser jag allt annat som behöver göras också som skamfilade golv, omålade lister och halvfärdiga projekt...

Fast jag ska nog ta en paus från huset snart och fokusera på arbetet i min nya ateljé istället. Var sak har sin tid och mitt huvud är fullt av idéer som vill ut.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...