6 juni 2014

Nationaldagsfirande med slipmaskin


Det går sådär med min köksrenovering som jag drog igång förra helgen. Spiskåpan och vedspisen blev riktigt bra. Vita och fina med avtorkningsbar yta. Bänkskivorna däremot hade jag lite för bråttom med. Jag målade ett varv med svart linojefärg, men slarvade med underarbetet och färgen fastnade inte riktigt, så idag ska jag göra om proceduren men mer ordentligt den här gången. Jag hann i alla fall se att svart kändes helt rätt så något kulörbyte blir det inte. Tyget i dörrarna ska jag dock byta kulör på. Julrött känns lite fel i juni, men jag har vet inte riktigt vad jag ska ta i stället. Jag har säkert någon trevlig stuvbit som ligger och skräpar någonstans.

4 kommentarer:

Christina sa...

O, vad ni är flitiga!
Det är så roligt att få det fint omkring sig :)
Ha det gott!

Kram Christina

Mona sa...

Det blir nog toppenfint! Testa att måla rutorna med vanlig filmjölk(rolla) det kan sen lätt tvättas bort med vatten och ättika! Har testat på jobbet och det blev superbra!

Elin sa...

Flitig eller lite galen ;)

Det låter skumt med filmjölk Mona... och inte kan jag prova heller för vi har inte glas i våra vitrindörrar utan hönsnät. Det blir ännu knepigare om jag skulle måla filmjölk på det :D

Mona sa...

Haha ja det blir nog lite krångligt kanske!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...