21 maj 2014

Vårfärger i målarrummet

Om man ska gå efter mitt Instagram så var det åtta veckor sedan jag var i målarrummet sist. Åtta veckor! Inte undra på att jag känner mig stressad. Det blir aldrig bra när jag tar en så här lång paus. Jag blir sur och tvär och det tar lång tid att hitta tillbaka till skapandet.

Igår kväll bestämde jag mig för att det var dags att göra något åt saken. Utan att tänka allt för mycket satte jag igång med att skapa collagebakgrunder av en gammal ratad akrylmålning. Målningen klipptes i bitar och limmades på uppspända dukar. Vissa delar målade jag över med gult för att ge en enhetlig färg. Hur jag ska gå vidare har jag ingen aning om, men det kändes skönt att komma igång igen. Det ska inte gå åtta veckor till nästa gång.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...