27 maj 2014

Det finns fortfarande några kvar


Det börjar bli tomt på gamla konsttryck i mina lådor. Tio stycken kvar av de små (tog bara med nio på bilden för det såg mer symmetriskt ut) och sedan har jag plats för nytt. Det känns skönt. Det började bli lite för mycket att hålla reda på.

De senaste dagarna har jag grubblat (igen!) på hur jag ska få tid för måleriet. Efter jobb, middag, läxläsning och läggning är det svårt att ta sig för med någonting överhuvudtaget, och att måla kräver både tid och energi. I alla fall om man ska ge sig på större målningar. Idag experimenterade jag med lite monotypi på jobbet, något jag tänkt prova med de ungdomar som besöker Trampolin i veckan, och fick lite idéer om mindre måleriprojekt som jag skulle kunna genomföra här hemma på kvällstid. Lite enklare, inte så tidskrävande, men ändå roligt. Och så skulle jag må bra av att komma igång igen. Ju längre tiden går, desto svårare är det (och desto sämre mår jag...). Med lite planering så borde jag kunna spendera åtminstone två kvällar i målarrummet. Det måste jag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...