20 april 2014

Jag har köpt en tavla!

"Varsamt vandra", Sassa Nordström
Jag kom just hem från Galleri K där jag har vaktat utställningen hela dagen. Det var inte så många besökare, men vi hade trevligt ändå. De flesta som ändå kommer tittar, pratar lite och går sedan ut. Nästan ingen köper något. Vissa funderar på att köpa, men går hem för att tänka efter. Så har jag också gjort många gånger, sett något jag gillar men inte riktigt vågat slå till. Den konst vi äger har vi fått av min konstintresserade svärmor, men förra året köpte jag faktiskt en liten skrotfågel av min medutställare Mona Nilsson. I år fortsatte jag av bara farten och köpte en stor målning av Sassa Nordström, vars konst jag länge har tyckt om. Det blev en liten ballerina som jag föll för direkt. Den kommer att passa ypperligt här hemma.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...