9 februari 2014

Att prioritera



Igår var det kurshelg på bildpedagogikkursen och jag skulle redovisa mina dokumentärfotografier. Det gick bra, och jag gick därifrån med lätta steg, medan de andra satt kvar och skulle fortsätta på nästa delkurs om vetenskapsteori. Jag valde att hoppa av kursen nu när jag fått mina 45 poäng som gör mig till behörig bildlärare upp till högstadiet (även om det inte spelar så stor roll nu när jag bytt arbete) och det känns faktiskt fantastiskt skönt. Jag grubblade in i det sista om jag ändå inte skulle försöka läsa under vårterminen också, men till slut tog jag mitt förnuft till fånga och slutade. Vill jag, så kan jag alltid plugga igen senare.

Med studierna borta ur bilden så ska jag återigen försöka hitta en balans mellan arbete och måleri. Det blir lite skev balans så klart, eftersom jag arbetar heltid på Litteraturhuset, men samtidigt känner jag mig inte lika utpumpad när jag kommer hem, och med ljusare kvällar kanske jag inte behöver spendera hela helgerna i målarrummet.

Ett klassiskt sätt att få lite ordning i tillvaron är att köpa sig en ny kalender. Jag var tvungen att byta ut min lärarkalender som slutar i juni till en årskalender, och min vana trogen kunde jag inte låta bli att piffa till den lite. Idag är en bra dag!

4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Det är skönt när man lär sig att prioritera rätt.

Kram Victoria

Elin sa...

Det är lustigt att man måste lära sig det om och om igen :)

Christina sa...

Grattis! Jag beundrar att du överhuvudtaget orkat/klarat av att både plugga och arbeta som lärare samtidigt. Du är stark!

Önska dig en lyckosam vecka! Kram Christina

Elin sa...

Tack Christina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...