31 december 2013

Nyårskavalkad 2013

2013 var ett år som kan delas in i två halvor. Under vårterminen hade jag balans i tillvaron och kunde hantera både måleri, studier och skolarbete. Under hösten började jag arbeta lite mer på skolan och balansen rubbades. Måleriet var det som fick stryka på foten, men jag hann med en hel del kreativitet under året i alla fall. Här kommer en bildkavalkad över höjdpunkterna.


Vi rustade minstingen Sonias rum och jag fixade till en fyndad prylhylla.


Utställningen på galler K i oktober fick fina recensioner i båda lokaltidningarna.


Hela familjen visar hur man gör ett duckface.


I början av året blev äntligen badrummet på övervåningen rustat. Nu är det hela familjens favoritrum.


När jag hade som mest att göra under hösten bestämde jag mig för att sluta blogga, men tack och lov ändrade jag mig ganska snart.


I början av året skrev jag att mitt mål under 2013 var att skaffa en ateljé utanför hemmet. Jag gjorde några försök att hitta en, men ångrade mig när jag insåg att det skulle kosta för mycket.


Jippi. Jag hittade en återförsäljare av Goldens flytande akrylfärger.


Hela familjen åkte på en välförtjänt semesterresa till Gran Canaria i november för att fira min fyrtioårsdag. Under resan fick jag reda på att jag fått ett nytt jobb.


I år blev det inte lika många kreativa utmaningar som förra året, men däremot en mycket större. 365 faces blev 200 ansikten, och antagligen kommer att bli några fler under 2014.

Så här i efterhand är jag riktigt nöjd med 2013 och jag ser fram emot ett nytt år fyllt av utmaningar och kreativitet.

Gott nytt år!

5 kommentarer:

Pysselkatten sa...

Tack för en underbar blogg och jag är så glad att du valde att fortsätta blogga. Jag får så mycket inspiration och kraft när jag läser dina inlägg. Jag har också många funderingar och känner igen mig i en del av du delar med dig av.
God fortsättning och det ska bli spännande att följa dig även nästa år!
(Om du har nåt tips på återförsäljare av Goldens akrylfärger så vore det toppen!)
Vänliga hälsningar /Pysselkatten

Madde sa...

Vilken fin sammanfattning! Gott Nytt År!

Elin sa...

Tack båda :)

Pysselkatten: Här köper jag mina Goldenfärger:

http://www.artx.se/golden-fluid-acryl-119-ml.html

Den där Victoria sa...

Underbar kavalkad, vilket år du har haft.

Elin sa...

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...