23 december 2013

En jultradition




Den första julen efter att vår äldsta dotter Mira föddes köpte jag en julkula åt henne som jag skrev namn och årtal på. Min tanke var att jag skulle köpa en ny varje år, och att det skulle bli en trevlig tradition att plocka fram julkulorna varje år och hänga upp dem i granen. Efter det har vår familj utökats med två tjejer till och de har blivit lite besvärligare att hitta fina kulor i rätt färg och form. I år föreslog jag för den äldsta dotterns att vi skulle avsluta traditionen, men det gick inte för sig, så igår inhandlade vi tre nya. En i guld till Mira, en i silver till Sonia och en röd till Greta. Precis som det ska vara.

4 kommentarer:

Madde sa...

Vilken fin jultradition! Må gott & god jul bland alla vackra julkulor.

Elin sa...

Detsamma Madde!

Christina sa...

Vilken fin tradition och mysig julgran!

re: Tack för att du berättade om pepparkakshuset, det var en rolig historia.

God jul kram!

Elin sa...

God Jul till dig också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...