17 december 2013

Dags för förändring


I tolv år har jag arbetat som lärare, och under de tolv åren har jag många gånger bestämt mig för att byta jobb, men ändå aldrig tagit mig ifrån skolans värld. Även om det är slitigt många gånger, så har jag ändå kommit fram till att läraryrket är bra. Det är viktigt och meningsfullt, man har stor frihet att planera sin undervisning, och så har man förmånen att umgås med alla roliga, bångstyriga och fantastiska elever hela dagarna.

Men nu är det dags.

Jag har fått ett nytt jobb. I början av nästa år börjar jag arbeta på Litteraturhuset i Sandviken. Det känns fantastiskt roligt, utmanande och utvecklande och jag kan knappt vänta. Även om det är lite sorgligt att lämna alla elever, så känns det ändå helt rätt. Det ska bli så kul!

9 kommentarer:

Madde sa...

Grattis!

Den där Victoria sa...

Åh, vad roligt för dig, låter som ett toppenjobb ju. Skolan mister en bra lärare förstås, men ombyte förnöjer och utvecklar. Stort grattis.

Kram Victoria

Maria - JAG BLOMMAR sa...

När det är dax så händer det! Lycka till!

iHanna sa...

Vilket drömjobb, hoppas du berättar mer om det när du väl är där. Det låter spännande och kul!

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

GRATTIS Elin - vad kul och spännande det låter!

Mona sa...

Grattis Elin! Det låter spännande! Alltid kul med utmaningar! Jag önskar dig all lycka!

Christina sa...

GRATTIS! Vad roligt för dig, litteraturhuset låter spännande.
Berätta gärna mer om vad det innebär.
Kram Christina

ingridp sa...

Modigt att ta steget men säkert utvecklande för dig och din konst! grattis

Elin sa...

Tack för alla gratulationer! Jag berättar mer om jobbet när jag har börjat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...