15 november 2013

Att avbryta ett projekt eller döpa om det



Jag är väldigt bra på att starta nya projekt. Jag älskar att komma på nya kreativa utmaningar, gärna med vissa begränsningar som jag måste anpassa mig efter. Mitt senaste (och största) projekt är 365 faces, som går ut på att jag ska teckna ett ansikte om dagen i ett helt år. Det gick bra det första halvåret. Visserligen tecknade jag inte varje dag, men jag hämtade i kapp och hittills har jag gjort 197 ansikten. Det är ganska många. Här ovanför har jag gjort två collage av några favoriter.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att avbryta projektet, eller döpa om det till 197 faces och därmed anse mig färdig. Som jag har skrivit tidigare har jag fått göra en del omprioriteringar för att hinna med mitt liv, och det finns ingen anledning att tvinga mig själv till fler ansikten, när det börjar kännas ganska tråkigt.

Istället funderar jag (ständigt) över nya projekt, som inte är så tidskrävande, och som ska få mig att bli lite piggare... men mer om det någon annan dag. Nu ska jag till Högskolan i Gävle för att lära mig spårteknik på bildpedagogikens tredje träff.


5 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker du ska döpa det till 200 faces, med någon underrubrik eller så där det står "Vänligen, räkna inte bilderna" så som jag har sett i böcker av typen 1001 goda muffinsrecept, eller 777 roliga gåtor...

Elin sa...

Bra idé Linda! 200 låter mycket bättre än 197 :) Och jag kan faktiskt tänka mig att göra tre till så att det stämmer!

iHanna sa...

Det finns en styrka i att våga avbryta också tycker jag. :-)

josefine sa...

Jag tycker att du ska vara himla stolt över ditt projekt, 197 eller 200 är ju faktiskt djupt imponerande. Dessutom är det ett väldigt inspirerande projekt!

Elin sa...

Tack Josefine!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...