22 september 2013

Sista-minuten-beställning


Såhär i sista minuten innan det är dags för utställning (hänger tavlor den 2 oktober) fick jag för mig att jag behövde ett gäng mindre dukar. Jag trodde att jag skulle kunna hitta sådana på Panduro eller Claes Ohlson (som är de enda butiker som har dukar här i närheten) men det gick inte alls. Istället fick jag beställa på nätet, och när jag ändå höll på följde det med en del andra saker också. Som till exempel en dagsljuslampa. Vilken lycka! Den är helt underbar. Nu kan jag jobba även när det börjar bli lite skumt ute. Varför, varför, varför har jag inte köpt en sådan tidigare? Nya ritkol och några penslar kunde jag inte motstå heller. Det går alltid åt. 

Idag ska jag fortsätta måleriet på de små dukarna. Jag har gjort två och vill åtminstone hinna två till idag. Det kanske räcker. Jag beställde tolv, men det var nog att ta i... Utöver det är det ramar som ska snickras, spacklas och målas. Upphängningsanordningar och titlar ska fixas och så vill jag hinna med en joggingtur (min envisa hosta är äntligen över!) så jag får lite nytt syre till hjärnan. Det är inte bra att sitta böjd över dator och målardukar hela dagarna. 

5 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Dagljuslampa, det lät intressant! Var beställde du den?

iHanna sa...

Ja, jag vill också veta mer om dagsljuslampafenomenet. Vad äääär det? :-)

Elin sa...

Den syns lite grand i collaget, på bilden längst uppe till höger. Det är som en skrivbordslampa som ger ett ljus som ska likna dagsljus. Jag vet egentligen inte om det är så stor skillnad jämfört med ett vanligt lysrör, för jag har inte jämfört. Den här sägs i alla fall återge färger på rätt sätt. Jag har haft problem i mitt mörka målarrum på vintrarna tidigare, eftersom färgerna ser helt annorlunda ut i vanligt glödlampesken. Den här verkar hittills vara helt super!

Och förresten har jag köpt den på Artistica.se.

Elin sa...

Artistica.nu menar jag såklart...

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Tack för svar Elin, både här och hos mig!

Gillar balanstavlorna, klockrena!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...