23 september 2013

Hitta balansen

"Balansakt 1-4", 2013, akryl och collage på duk, 16x22 cm
Fyra nya små tavlor har det blivit på sistone. Det får bli de sista inför utställningen på Galleri K. Motivet är ganska passande för mig just nu. Balansakt. Jag jobbar på att hitta den där balansen som jag upplever att jag hade förra terminen. Det är så mycket nu bara. Jag kommer hem från skolan med huvudet fullt av elever och planeringar, för att snabbt kastas in i familjelivet och barnens funderingar över sin dag, och så ska jag försöka klämma in lite måleri och studier någonstans också. Det går inte riktigt ihop. Men det är kul! Alltihop. Jag vill inte vara utan varken studier, måleri eller skoljobb. Jag måste bara lära mig att hitta balansen. Det ska nog gå.

6 kommentarer:

Siggadisart sa...

I wish I could come to your art show, maybe one day. I think your art is so fantastic as I have told you before :) I too have to find my balance.. between teaching art and creating art :)

Mika sa...

Så fina dom är. Jag tycker om den streckade linjen jätte mycket. Det blir en extra dimension med den.

Elin sa...

Thank you both! and Mika - den streckade linjen är broderad :)

Christina sa...

Balans, precis vad jag letar efter just nu. Och du målar och skriver om balans, härligt.
Skolans värld är minst sagt intensiv.
Härliga målningar!
Kram

Unknown sa...

Det är verkligen inte lätt det där med balansen. Var och en måste hitta sin rätta väg som passar.
Jag klarar inte av att ha för mycket på gång.
Hoppas din torsdag blir en dag med balans!
Kram
//bara anna

Elin sa...

Tack Anna och Christina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...