17 september 2013

Återvinning eller dålig fantasi?


Det händer att jag återanvänder titlar. Jag vet inte om det beror på att jag har dålig fantasi eller att jag återkommer till samma teman. Jag vill tro att det är det senare. Den här målningen får nog heta "På väg II", eftersom det redan finns en "På väg". Jag tycker att det ser ut som om hon vill någon annanstans, att hon längtar bort. Och tycker man inte det så kan det alltid passa in på vallmokapslarna som är på väg att släppa sina frön. Alla är välkomna till sin egen tolkning.

2 kommentarer:

Christina sa...

Underbar målning!
Den får mig att associera till den där känslan av att se någon blomstra. den är poetisk på något vis och jag gillar poesi.
Kram

Elin sa...

Tack Christina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...