2 juni 2013

Jag väljer att tänka positivt





Gårdagens redovisning gick bra och nu ska jag bara skriva färdigt diskussionen i uppsatsen och göra färdigt loggboken som jag skrivit under hela året, och sedan är trettio poäng bildpedagogik avklarade. Det har varit en otroligt givande kurs för mig, och jag ser fram emot höstens fortsättning, men först är det dags att ta itu med allt jag har försummat här hemma de senaste veckorna. Det känns som om allt behöver tvättas, städas, ansas, klippas, renoveras och gud vet vad. Det är lätt att känna sig överväldigad av alla måsten, men jag ska försöka att fokusera på det som är fint, och allt jag ändå har gjort. Det var något jag blev påmind om på helgens kurs, men det berättar jag mer om en annan gång. Nu ska jag jobba!

7 kommentarer:

Lisa sa...

Bra jobbat Elin och grattis till dina poäng!
Jag är imponerad av att du har lyckats rodda ihop jobb på skolan, ditt skapande och kursen.
Allt som har halkat efter kommer inte halka efter med samma hastighet längre. Ta det lugnt så kommer du nog ikapp tids nog.

Ses i morgon med brännbollsutrustningen på..... ;-)

Kram Lisa

Elin sa...

Tack Lisa!

Jag såg att vi skulle spela redan på morgonen. Oj, oj.. undrar hur många vi blir?

Anne sa...

Alla måsten kastar ofta långa skuggor över tillvaron. Hos oss är maj/halva juni alltid värsta stökmånaden, det är så mycket som ska hinnas då. Tycker det låter som en bra strategi att fokusera på det som är fint :)

Elin sa...

Ja, det är så lätt att bara se det man inte gjort. Jag måste påminna mig själv hela tiden att istället titta på det jag gjort och det som är bra.

Unknown sa...

Grattis till avklarad kurs. Roligt när det känns givande.
Jag försöker dra ner på så många "måsten" som jag kan, det går faktiskt ganska bra tycker jag.
Kram

Mika sa...

Grattis!!! Du är så fantastiskt driftig!

(Jag la in en kommentar här någonstans som jag trodde var i ett nytt inlägg... den försvann... Skriver därför samma här igen så att det går fram till dig)

Såg du Work of art ikväll??? Jag har gjort om det till en utmaning på min blogg. Är du med??? jag tror du hade gillat det och det hade varit fantastiskt roligt!!!

Kram

Elin sa...

Jag gillar också Work of Art. En utmaning låter som min grej - bara det att jag har så dåligt med tid för det just nu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...