2 maj 2013

Ordning och reda


Nu har jag bestämt mig för att det är dags att sluta blunda för vår stora risiga misskötta ladugård. Även om vi varken har råd, tid eller lust att rusta den till toppskick så går det faktiskt att göra en hel del för att den ska se lite bättre ut. Det ska banne mig bli lite ordning och reda.

Hela dagen igår ägnade vi åt att kratta och rensa skrot. Vi fick hjälp av pappa och Stig (som arrenderar ladugården) att lasta en traktorvagn och köra iväg en del. Pappa hjälpte också till med att  äntligen kapa brädorna på skullbron så att den ser lite mer okej ut.

Tanken är att vi ska fortsätta rensa runt hela ladugården (vi hann bara med ett hörn) så att det går att klippa gräset hela vägen fram, och sedan byta ut alla trasiga fönster och dörrar. Att vi egentligen skulle behöva byta både tak och panel och fixa putsen är något jag tänker fortsätta blunda för ett tag till. Man måste ta en sak i taget.
* * * 
Yesterday we spent all day trying to clean up outside our old barn.

7 kommentarer:

ingridp sa...

Älskar lador! Jobbar på ett projekt om lador och behöver alla bilder jag kan få på LADOR. Snälla medial mig en bild på din lada :)
Känner ingen som har en egen lada. Du har säkert märkt att jag fotar lador ofta.

Elin sa...

Jag har sett dina lador - men de är ju fina! Vi har en gigantisk ladugård som har sett bättre dagar :) Jag kan maila bilder om du vill, men de blir inte så snygga.

Siggadisart sa...

Vilken tur du har som bor på ladugård, jag elskar gamla svenska röda hus ute på landet. Har du dit studio där ute?

Elin sa...

Nej, just nu är det bara en risig ladugård full av skräp (och en del halmbalar och husvagnar som bonden som arrenderar ladugården har lagt dit), men kanske jag kan bygga mig en ateljé där i framtiden. Det skulle vara perfekt!

Unknown sa...

Oh vilken fin lada, en sån står på min önskelista, ha ha. Har ni mycket mark också? Hur länge har ni bott där?
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

Siggadisart sa...

Passa på at inte kasta bort för mycket, halmbalar lyder spennande.... kan du inte bruge dem?

Elin sa...

Anna: Vi har bott här i 15 år, först bara på övervåningen, medan farmor och farfar bodde kvar och sedan köpte vi det för 6-7 år sedan. Ladugården följde liksom med på köpet plus lite åkermark.

Sigga: vi rensar inte bort för mycket. Vi hyr fortfarande ut större delen av ladugården så halmbalarna är inte våra.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...