4 maj 2013

Man snor väl åt sig det bästa


Vi har haft alla våra tre tjejer på samma föräldrakooperativa förskola, och då ingår bland annat att föräldrar ska delta i jobbardagar. Det sätts upp en lista på önskade arbetsinsatser som att måla om lekstugan eller laga staketet. Ibland dyker det upp saker som passar mig lite bättre, som att måla en motivvägg eller sy dockkläder. Den här gången snodde jag åt mig uppgiften att sy haklappar. Mycket roligare än att flytta staketet. Och enklare. 
* * * 
I am sewing bibs for our preschool.

5 kommentarer:

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Smart drag! Säkert var någon annan glad för att slippa sy...=)

Elin sa...

Det tror jag också :)

Tant Emma sa...

Själv hade jag nog målat staket. Sy är nog det svåraste jag vet.

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

haha, det gäller o va smart...

Elin sa...

Det är tur att vi har olika talanger :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...