10 maj 2013

Hektisk månad


Jag längtar efter att ställa mig framför staffliet. Det var så länge sedan nu. Jag har många nya dukar och färger som jag inte ens provat, men det får dröja ett tag till. Maj är en hektisk månad i skolan och jag har massor att göra både på jobbet och på högskolan.

Först och främst ska jag packa och förbereda en del andra saker, för på måndag åker jag iväg med klassen till Polen. Vi ska besöka Auschwitz, Schindlers fabrik, en saltgrotta, åka flodfärd och cykla i fem dagar. Det ska bli spännande. Vill man läsa mer om vår resa så har jag gjort en blogg som vi ska försöka uppdatera under tiden vi är borta.

När vi kommer hem har jag en helg på mig att skriva en uppsats till högskolan om ett bildpedagogiskt projekt. Jag har en tanke om att skriva om bloggande i bildundervisningen och jag har beställt två böcker från biblioteket, men längre än så har jag inte kommit. Det vore bra om jag hann fundera över det lite innan jag åker.

Sedan skulle jag behöva bedöma elevarbeten, planera undervisning, teckna ansikten, uppdatera webshopen, städa målarrummet och en massa annat, men det får nog vänta. Kanske hinner jag sno åt mig lite tid för att prova mina nyinköpta torrpastellkritor. Det är kanske inte så viktigt - men roligt.

Nej... bäst att sätta igång!
* * * 
I have lot to do and no time to paint. First of all I have to prepare for at trip to Poland and Auschwitz next week, and then I have to write a paper for my art education class.



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...