12 maj 2013

Att göra något man kan ta på


När man arbetar som lärare är det sällan man ser konkreta resultat på en gång av det man gör. Visst  vet jag att det blir resultat annars skulle jobbet vara ganska meningslöst, men det är oftast på lång sikt och är ganska svårfångat. Jag ser att eleverna utvecklas, men det är svårt att i tanken göra en direkt koppling till mitt eget arbete. Då är det skönt att ha måleriet som ett komplement. Där ser jag kopplingen direkt. Det jag gör med mina händer dyker upp på målarduken på en gång, och när jag är färdig har jag en målning att visa upp. Det är så tillfredsställande. Av samma anledning tycker jag väldigt mycket om att göra andra saker där man direkt ser resultatet. Som till exempel att fålla upp ett par alldeles för långa jeans. Det går snabbt och lätt och jag blir så fruktansvärt nöjd med mig själv när det är gjort. Konstigt att det ändå oftast tar så väldigt lång tid innan jag kommer mig för att göra det...
* * * 
I like to do things where I can see the result right away.  

2 kommentarer:

Anne sa...

Tycker också mycket om den känslan - att kunna hålla ett påtagligt bevis av arbete i händerna :)

Elin sa...

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...