11 maj 2013

365 faces - dag 114-120


Sju nya ansikten blev det igår när jag testade mina nya torrpastellkritor. Jag ritade bara ur fantasin, och brydde mig inte om hur resultatet blev. Det viktigaste var att pröva alla olika färger och lära mig hur de fungerade. Kritorna är av märket Staedtler och av studiokvalitet, och de första torrpastellkritor jag äger. Jag blev förtjust i sådana när vi jobbade med kritor på bildpedagogikkursen, och har länge tänkt att jag ska köpa en låda. De fungerar ungefär som kol och är väldigt mjuka och går att sudda ut med fingrarna. Just de här dammar också väldigt mycket, något jag inte tycker att de jag tidigare provat gjorde, men jag kanske kommer ihåg fel. Roligt var det i alla fall att rita med dem, och så länge det är fint väder så man kan sitta ute så spelar dammet ingen roll.
* * *
I made 7 more of my 365 faces yesterday. I used my new soft pastel chalks, and I like them.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fina. Att du bara kan sätta dig nr sådär och så kommer det fram ett ansikte, så häftigt tycker jag.

Oj vad du har mycket på gång den här månaden.
Ha så roligt och glöm inte att ta lite pauser då och då.
Kram
//bara anna
annacecar.blogspot.com

Tant Emma sa...

Du är helt otroligt på att måla. Jättefint!!!

Elin sa...

Tack, tack :)

iHanna sa...

Ja! Ja, ja men ja, färg! Så fint.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...