2 april 2013

Tillbaka till verkligheten

"Systerskap", 2013, akryl och collage på duk, 90x110 cm
Gästrik Konst är över och jag försöker andas lugna djupa andetag när jag inser hur mycket jag har att göra nu. Jag har skjutit på så många saker för att hinna färdigt till utställningen och nu är det dags att ta itu med allt det. Dessutom ska jag försöka hinna få lite tid med familjen, eftersom det är påsklov. Lugna, djupa andetag var det...

Idag skulle jag ha jobbat egentligen. Barnen var uppsatta på förskola och fritids och Peter är på sitt jobb. Tyvärr är Sonia lite sjuk så jag får skjuta på mina planer lite till. I morgon kanske. Idag ska jag i alla fall röja upp kaoset i målarrummet, paketera och skicka en tavla och några tryck samt planera in leverans av några köpta tavlor. Det borde jag hinna.
* * *
The exhibition is over and I realize that I have a lot to do, but today I have to take care of my youngest daughter who has a fever. Maybe tomorrow.

2 kommentarer:

Madde sa...

Tycker mycket om prickarna på klänningen som ramlar ut och ner och bort.

Elin sa...

Vad kul att du lägger märke till det. Ingen sade något om det på utställningen, men jag tycker att det är en rolig detalj.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...