25 april 2013

En erfarenhet rikare


Just nu funderar jag över om jag ska sätta igång med dagens uppgifter, eller om jag ska pallra mig tillbaka till sängen för att sova några timmar till. Mira och jag kom hem från Stockholm och gårdagens Justin Bieber-konsert klockan kvart i tre i natt, och halv sju skulle barnen upp och göras i ordning för skolan. Jag är lite trött. Mira sov i bilen på både dit- och hemresan så hon klarade morgonen relativt bra.

Konserten var en upplevelse, trots att jag bara känner igen några av låtarna. Scenshowen var mäktig och dessutom har jag aldrig befunnit mig i ett helt hav av hysteriskt skrikande tjejer förut. Det var fascinerande - men väldigt högljutt. Jag är glad att jag investerade i ett par öronproppar innan det började.

Idag måste jag förbereda uppgifter till helgens bildpedagogikkurs. Jag ska läsa en text och förbereda en muntlig redovisning kring offentlig konst och tänka ut lite mer detaljer kring ett senare bildpedagogiskt projekt. Men först ska jag nog sova. Kanske...
* * *
My eldest daughter and I went to a Justin Bieber concert in Stockholm last night. 

2 kommentarer:

ingridp sa...

Såg du senaste Babel och då tänker jag på Jonas HK's uppdrag att skriva om gatukonst! Bra!

Elin sa...

Nej, det har jag inte sett. Ska kolla det på svt play. Tack för tipset!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...