8 mars 2013

Idag var jag riktigt smart




Igår kände jag inte alls för att måla. Det var kallt i målarrummet och solskenet som letade sig in genom fönstren i resten av huset, ville inte alls visa sig där. Idag var jag därför lite smart, och flyttade in alla mina målarsaker i köket där solskenet fortsatte att flöda precis som igår. Vilken skillnad. Det gick så mycket bättre. Visserligen hade jag inget staffli (jag ville inte riskera färgstänk på golvet) men rummet är så mycket ljusare, varmare och mer trivsamt. Det bästa av allt är att mitt kommande målarrum (när vi flyttar ner vårt sovrum till nedervåningen) ligger precis rakt ovanför köket och alltså är lika ljust - och varmt. Jag vill byta nu på en gång. Som vanligt. Helst skulle det ha skett igår.
* * * 
Yesterday I didn´t feel like painting, because my studio felt dark and cold. Today I moved my stuff to the kitchen where it is much more sunlight, and I felt much better. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...