11 mars 2013

En oväntad färgskala och mycket skruvande


Jag hade egentligen tänkt ägna hela lördagen åt måleri, och åkte till och med hem tidigare från en mycket trevlig personalfest för att vara pigg morgonen efter, men det blev ändrade planer som vanligt. Måleriet blev uppskjutet till söndagen och i stället åkte Mira och jag för att köpa inredning till badrummet. Vilka möbler vi skulle ha var redan bestämt. Även om jag helst skulle vilja leta på loppisar efter en perfekt byrå och ett gammalt skåp, så insåg jag att det inte riktigt finns tid för det. Det är så mycket enklare att svänga förbi Ikea och köpa möbler som vi redan i förväg vet passar perfekt i mått, färg och funktion. Byrå, vitrinskåp och spegel i samma serie inhandlades. Lite tråkigt kanske, men jag har i alla fall så småningom tänkt byta ut knopparna till likadana porslinsknoppar som vi har i köket.

Badhanddukar och lite pynt skulle vi också ha, och efter mycket diskuterande enades vi om att hålla oss till färgerna turkos, grått och organge. Lite otippat. Jag är egentligen inte så förtjust i orange, men tillsammans med de andra färgerna är den helt okej.

Lördagskvällen ägnade jag sedan åt att bära upp ett oändligt antal möbeldelar och skruva ihop dem. Som tur är tycker jag att det är riktigt roligt, och med lite musik och ett glas vin gick det ännu bättre.

Nu är det viktigaste fixat, kvar är bara att köpa lite småsaker och målning av lister, men det får vänta till efter Gästrik Konst, för nu måste jag fokusera på annat än inredning. Jag ska i alla fall försöka.
* * *
This Saturday we bought new furniture for our bathroom. I love Ikea.





3 kommentarer:

Linda sa...

Wow, vad fint det blir! Gillade färgkombon, men det är ju lätt att byta ut om man tröttnar...

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Åh, vad fint det blir, härligt med ett fönster i badrummet också. Är ljuslyktorna också från IKEA eller?

Elin sa...

Ljuslyktorna är från Mio, handdukarna från Åhléns och kudden från Indiska. Det verkar som om orange, turkos och grått är populära färger just nu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...