19 mars 2013

Förberedelser

En sida ur min dagbok...
... och lister som väntar på målning
Det är mycket som ska ordnas inför en utställning och nu har jag gjort det så många gånger att jag tycker mig kunna känna igen vissa återkommande mönster:

  1. Jag är alltid stressad några veckor före och tycker inte att jag har hunnit måla tillräckligt många tavlor och att de få jag har fått till inte hänger ihop. 
  2. Jag känner ett behov av att rita upp alla bilder på ett papper, skriva ut titlar (och komma på titel till de som ännu saknar sådan) och fundera över hur de hänger ihop. 
  3. Jag tycker att det blir för många likadana tanter på tavlorna och känner att jag måste väga upp det med något annat som binder ihop utställningen.
  4. Jag kommer på vad som fattas och hinner precis måla någon tavla till som känns alldeles rätt.
  5. Jag målar lister för glatta livet men jag måste alltid måla mer.
  6. Jag tror att jag inte ska hinna.
  7. Men det gör jag ändå. 

* * *
There is a lot to do before my exhibition later this month. I have done this so many times now, and I have discovered that I always feel the same way a few weeks before an exhibition. I never think I am going to make it, but i always do. 

2 kommentarer:

ingridp sa...

Har länge undrat varför du kallar vissa tavlor för återvinningstavlor?
Lycka till på utställningen!

Elin sa...

Mina återvinningstavlor är från början små (15x15 cm) målningar/collage på kartong där jag använder återvinningsmaterial som dukrester, knappar, garnstumpar, konservburkar, tygbitar osv. Efterhand har jag börjat använda mer av den tekniken även i större målningar på duk, men jag fortsätter att göra de små tavlorna som jag kallar just återvinningskonst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...