28 februari 2013

En båt i hamn

"Återvinningskonst 48", 2013, blandteknik, 15x15 cm
Min fyrtioåttonde (!) återvinningstavla var som sagt en beställning, där de enda ramar jag hade var att det skulle föreställa en båt. Jag har aldrig gjort en båt förut, men kan förstå det lockande med havet och friheten. Att bara segla iväg. Själv står jag dock hellre med fötterna på land, så min båt ligger uppdragen och är ordentligt fastbunden med korsstygn. En trygg hamn innan den äventyrliga utfärden kanske?

Havet är gjort av några sidor ur mitt kasserade exemplar av Mobergs Utvandrarna. Jag har medvetet behållit texten synlig eftersom jag tyckte att den passade in. Den beskriver just utvandrarnas båtfärd till Amerika. Andra material jag använt är överbliven duk, broderigarn, tunt silkespapper i brunt, en blompinne och akrylfärg. 
* * *
My latest painting was a commissioned piece, and I only knew that they wanted a boat, and that it was going to be of recycled material. 

6 kommentarer:

Linda sa...

Så fantastiskt fin! Älskar kombon av den där blå färgen och den röda tråden (bokstavligt talat alltså ;). Kul med texten. Wow! Dina återvinningstavlor är så inspirerande!

Sara sa...

Jättefin! Påminner mig om en resa t Skottland. När det var lågvatten låg båtarna helt sonika på hallens botten. Såg roligt ut...

Elin sa...

Tack Sara och Linda!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Dina återvinningstavlor är så otroligt fina. Funderar nästan på att lägga en beställning på en sån, måste bara fundera ut något motiv eller budskap som jag vill att den ska förmedla först.

Elin sa...

Tack Victoria! Du får fundera på det :)

Ellen sa...

Åh vad fint det blev, speciellt med tidningspappret!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...