21 februari 2013

Badrum och tid för måleri

Det händer saker här hemma. Tyvärr är det inte i mitt målarrum, utan i vårt kommande badrum. Varje dag är det spännande att komma hem och se vad som hänt. Nu är golvet på plats, en plastmatta som faktiskt är riktigt fin. Jag är inte så förtjust i sådana egentligen, men i ett stort rum, i ett gammalt hus, på övervåningen och utan golvvärme, kändes det som det bästa alternativet. Och jag är mer än nöjd. Det syns inte så mycket på bilderna eftersom golvet är täckt med papp och en hel del slipdamm. Pärlspontväggarna börjar också komma upp och det börjar likna ett rum. Snart ska jag ligga i badkaret och planera nya tavlor...

Idag är det äntligen en obruten målardag. De senaste veckornas torsdagar och fredagar har gått åt till nationella prov och högskoleplugg. Nu är det bara jag och mitt målarrum, och jag ska försöka göra det bästa av tiden. Bäst att sätta igång.
* * *
Things are happening here, but unfortunately not in  my studio. The bathroom upstairs is slowly coming together, and I like how it looks so far. Today I will spend my time in the studio though, and I will try to make the most out of it. 

4 kommentarer:

Ellet sa...

Vad skönt att få KOMMA HEM och det har hänt saker! Annars kommer man ju bara hem och vet att man måste -göra- saker, haha!

Elin sa...

Ja, eller hur?

Maria sa...

Verkar bli stort och härligt och ljust!

Elin sa...

Ja, till skillnad från vår pyttelilla dusch på nedervåningen så har det här rummet fönster :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...