15 februari 2013

365 faces - dag 37 till 40

Dagens ansikten gjordes med en grov krita i brunt som inte tillät något pillande med detaljer. Det var riktigt roligt, trots att jag använde mig själv som modell. Sådana här vill jag göra fler.

Resten av dagen ska jag ägna åt bildpedagogikkursen i Gävle. Den här gången handlar det om bildsamtal och bildanalys och jag tror att vi ska ta en tur till Länsmuseet. Det ser jag fram emot.
* * *
I used a large brown crayon for my faces today, and I liked it. It was fun. The rest of the day will be spent in Gävle for my art education class. 

4 kommentarer:

iHanna sa...

Jättefina. Gillar speciellt den där du höjer ögonbrynet/ser arg ut. Cool.

Åsa sa...

Hej Elin!
Jag är inne och titta på dina bilder ofta, men har inte sagt något :) Du är så otroligt duktig! Svårt att få fram ansiktsuttryck, men du fixar ju allt! :)
Jag blev intresserad av din krita också, vad har du köpt den?
Ha det gott!

Elin sa...

Tack Hanna och Åsa!

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg var jag köpte kritorna. Det är en vanlig sort av barnkritor (Sense)så det var nog på en leksaksaffär, bokhandeln eller möjligen Panduro. De är i alla fall underbara att rita med, nästan som oljepastell fast inte lika kladdiga. De glider så lätt över papperet.

Åsa sa...

Tack, vad bra! Jag ska kolla efter pennorna. Det syns nästan hur lätta dom är att jobba med!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...