31 januari 2013

Badrumsdrömmar

Idag är det målardag igen, men jag kan inte låta bli att fundera lite över vår badrumsrenovering. Hantverkaren kommer idag och ska börja riva ut väggen mellan det gamla badrummet och rummet bredvid. Jag vet precis vilken stil jag vill ha. Bilderna här ovanför (som jag har lånat) passar bra in i huset, men samtidigt vill jag inte lägga ner för mycket pengar på att få alla detaljer exakt rätt. En duschblandare för fjortontusen är inte något för mig, då väljer jag hellre något enklare och får pengar över till annat (jag skriver jag, men menar såklart vi, eftersom vi är fler i familjen som är delaktiga i besluten...).  Dessutom ska vi försöka klämma in en bastu mitt i alltihop och det är knappast särskilt tidstypiskt. Det blir nog bra till slut i alla fall. Om bara den där hantverkaren kunde komma någon gång så jag kan börja med måleriet...
* * *
I am dreaming about our new bathroom.

2 kommentarer:

ingridp sa...

Bastu är livet! Ni kommer inte att ångra det

Elin sa...

Nej, jag tror inte heller det. Det är mycket jobb kvar innan det blir färdigt, men jag längtar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...