2 december 2012

Det är något visst med lapptäcken

Detalj av målningen som står på staffliet just nu
Vissa mönster återkommer ständigt i mina målningar. Och inte bara i målningarna förresten utan i andra former också. Jag tänker förstås på lapptäcken. Det är något särskilt med dem. Jag tycker om  återvinningstanken, att använda skräpbitar för att bygga något nytt, och jag tycker om symboliken, att det stora hela består av många olika delar som är sammanfogade. Dessutom kan de vara så oerhört vackra. I min senaste målning har jag ett lapptäcke på gång. Det består av både tyg, färg och papper och snart är det färdigt. Men inte riktigt än.

* * *
I love quilts. I love to make them both in fabric and paint. This is a detail of my latest painting.

2 kommentarer:

Madde sa...

Du är en inspirerande kvinna med känslig hand och sinne för färg och komposition.

Elin sa...

Vilken fin komplimang! Tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...