15 november 2012

Tillbaka till de vanliga rutinerna

Pictures from last weeks trip to Barcelona
Det är torsdag och jag är tillbaka till de vanliga rutinerna. Det känns skönt. Och behövligt. Jag har hur mycket som helst att göra, men först en liten rapport från vår Barcelonaresa. Vilken fantastisk stad!!! Vi bodde ett kvarter från turistgatan Las Ramblas och ägnade dagarna åt att promenera till olika konstmuseum, kyrkor och andra sevärdheter. En höjdpunkt var bland annat Miró-museet där de hade en tillfällig utställning med bland annat Jackson Pollock. Mycket god mat och vin hann vi också med och långa diskussioner om högt och lågt.

Mitt resesällskap var två av mina barndomskompisar. Vi har känt varandra i evigheter men barn, vardagsrutiner och det faktum att en av dem bor i ett annat land gör att vi sällan har tid att umgås på det här sättet. Att göra en weekendresa tillsammans var helt perfekt. Jag hoppas det blir en tradition.

We had a wonderful trip to Barcelona last week. Good food, long walks, nice weather, art museums, architecture and good company. I want to go back!

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Verkar som du haft det hur bra som helst:) Det är härligt med weekendresor, lever fortf på min Madrid-helg!

Elin sa...

Ja, förstår det. Dit vill jag också resa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...