29 november 2012

Nu är det fritt fram


I det här huset har vi en regel. Eller vem försöker jag lura? Jag har en regel som de övriga i familjen inte bryr sig så mycket om. Det handlar om när man får börja med julpynt och julmusik. Eftersom jag fyller år i slutet av november har jag bestämt mig för att det inte är tillåtet att lyssna på julmusik förrän efter min födelsedag. På det viset får jag längta lite efter mina favoritskivor, och det kan behövas eftersom jag nöter dem ordentligt i december. Idag var det dags att plocka fram den första, och i år låter jag mina cd-skivor vila och lyssnar på Spotify istället. Min absoluta favorit kan jag bara plocka fram när resten av familjen är borta, för annars skriker de rätt ut. Och jag kan hålla med om att Anne Sofie von Otters röst inte direkt går ihop med en stojande familj, men den är perfekt att måla till.
* * * 

Today I have been painting and listening to Anne Sofie von Otters christmas album. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...