30 november 2012

Jag bara måste


Det spelar ingen roll att jag inte har tid med det här. Jag bara måste. Gårdagens måleri räcker inte, det var så länge sedan jag målade ordentligt, och det gör mig nipprig. Egentligen borde jag arbeta med en uppsats till bildpedagogiken, läsa lite kurslitteratur, uppdatera webshopen och bokföra, men det struntar jag i. Det kommer fler dagar.

Först ska jag dock åka till tryckeriet och fotografera en tavla till nästa års Gästrik Konst-katalog. Utställningen är inte förrän i påsk, men tryckeriet ska läggas ner vid årsskiftet så arbetet börjar tidigt i år. Tur att jag redan har bestämt vilken tavla jag ska ha med.

* * * 
I don´t have time for this, but I don´t care. I have to paint or I feel miserable.




2 kommentarer:

Emma sa...

Härligt att känna en sådan inspiration och längtan efter att få göra det man tycker om.
som du säger...det kommer fler dagar då man kan ta och göra alla måsten.
Ha en härlig lördag!
Kram

Elin sa...

Detsamma till dig Emma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...